Daugavpils pilsētas 27.pirmsskolas izglītības iestāde no 1.09.2018.  līdz 31.08.2021.g. īsteno Erasmus+ programmas pamatdarbības  KA2 “Sadarbība inovācijas veicināšanai un labas prakses apmaiņa”  projektu “Inovatīvā mācību satura izstrādāšana pirmsskolas izglītības iestādes  brīvdabas teritorijā”   /“Developing Innovative learning contexts in preschools’ outdoor spaces” /.  (DEHORS)

Projekta mērķis ir paaugstināt pirmsskolas izglītības kvalitāti attīstot  un uzlabojot zināšanas par brīvdabas teritorijas dizainu un vides stimulēšanas plānošanu.

Projekts ir strikti vērsts uz intelektuālā ieguldījuma attīstību, kas varētu ienest inovācijas pirmsskolēnu apmācībā brīvdabā un ir vērtīgs ne tikai partneriem un vietējās pirmsskolas izglītības sistēmai, bet arī visai Eiropai kopumā.

Neskatoties uz grūtajiem laikiem sakarā ar vīrusa Covid-19 situāciju Eiropā, darbs projektā turpinās. Regulāri notiek  tiešsaistes partneru tikšanās Microsoft Teams platformā.

DEHORS konsorcijs ar lepnumu paziņo par projekta tiešsaistes interaktīvās kartes izlaišanu. Pabeidzot divus  seminārus, iesaistot pirmsskolas skolotājus un ekspertus no dažādām Eiropas valstīm, kopā ar dažām konsorcija koordinācijas sanāksmēm tika izveidota pirmsskolas iestāžu brīvdabas teritorijas karte, kurā bija astoņas  dažādas zonas. Šīs zonas attiecas uz āra apmācības vidi, kuru var uzlabot, lai stimulētu un aicinātu pedagogus,  bērnus darboties brīvdabā.

Dažādi eksperti  pirmsskolas izglītībā, kā arī vides dizaineri, psihologi, biologi ir devuši savu ieguldījumu brīvdabas teritorijas kartes izstrādē, lai tā maksimāli ietekmētu visas jomas. Turklāt kartē tiek izmantots arī 7 Cs (Character, Context, Connectivity, Clarity, Chance, Change and Challenge) novērtēšanas modelis (Herrington, Brunelle and Brussoni, 2017), kas ir izrādījies ļoti noderīgs bērnu akadēmiskajai un socioemocionālajai attīstībai. Konkrēti, 7 Cs attiecas uz raksturu, kontekstu, savienojamību, skaidrību, iespēju, izmaiņām un izaicinājumu, kas ir visi elementi, kas būtu jāņem vērā, mācoties ārpus telpām.

Kā parādīts zemāk, astoņas izstrādātās zonas ir šādas: strukturētā rotaļu zona , relaksējošā zona, savvaļas teritorija, mācību takas, slepenās vietas, sajūtu dārzs, āra ateljē (radošā darbnīca) un sanāksmju vietas. Lietotājiem tiek sniegta iespēja uzzināt katras zonas definīciju mācību mērķi un aktivitātes.

Katras teritorijas aktivitātes ir izmēģinājušas pirmsskolas iestādes Kiprā, Latvijā, Itālijā un Zviedrijā. Turklāt lietotāji var atrast atbilstošu literatūru un saistību ar četru ES valstu nacionālo mācību programmu. Nākamie projekta soļi ietver rokasgrāmatas izstrādi skolotājiem un tiešsaistes vidi ar pirmsskolas izglītības moduļiem ārpus telpām. Plašāka informācija par projektu ir pieejama mājas lapā: https://dehors-project.eu/lv un DEveloping innovative learning contexts in pre-scHools’ OutdooR Spaces – The DEHORS Interactive Map is now online (dehors-project.eu) https://www.dehors-project.eu/en/news/36-the-dehors-interactive-map-is-now-online

Informāciju sagatavoja:

vadītājas vietniece

Jūlija Sivačova