Ātri, ātri visi uz kinoteātri!

Bērniem viens no mīļākajiem laika kavēkļiem ir animācijas filmu skatīšanās.

Janvārī un  februārī 10.grupa “Bitīte” skatījās filmu “Šreks”, 11.grupa “Saules zaķītis” skatījās “Vinnijs Pūks un draugi” un 7.grupa “Vāverīte” skatījās “Cūciņa Pepa”.

Pirms filmas skatīšanās notika gatavošanās darbi. Tika uztaisītas ieejas biļetes, afiša. Tika dotas norādes- dzirdēt un izprast sarunvalodu un pēc filmas noskatīšanās, uzzīmēt mīļāko varoni. Filmas skatīšanās notika bērnudārza zālē uz lielā ekrāna. Bērni paši gatavoja popkornu, noformēja glāzītes ar filmas varoņu attēliem. 11.grupas bērni bija pidžamās un čībās. 10.grupas bērni bija zaļas krāsas apģērbā. Skolotājām un skolotāju palīgiem bija galveno varoņu kostīmi. Viss tas kopumā veidoja pasakainu atmosfēru.

Animācijas filmu skatīšanās jau agrā vecumā patiesībā ir ļoti vērtīga, ja to dara pareizi.

Jāņem vērā arī fakts, ka četru līdz sešu gadu vecumā bērnam ir atdarināšanas periods – tiek atkārtots tas, ko darījuši mīļākie varoņi – tādēļ jāuzmanās no negativitātes demonstrēšanas.

Bērniem piecu līdz septiņu gadu vecumā labi attīstīta redzes atmiņa ir pamats veiksmīgam mācību procesam skolā, un animācija ir viens no veidiem, kā to efektīvi trenēt.

Taču noteikti nedrīkstētu aizmirst par to, ka bērnam vairāk par visu nepieciešama pieaugušo klātbūtne. Kopīga filmu skatīšanās ir netikai laiks kopā, bet arī neuzbāzīgs un vērtīgs audzinošs pasākums. Filma ir vērtīga vien tad, ja tās sižets, atziņas un mācības vēlāk tiek izrunātas ar pieaugušo, lai pilnībā izprastu redzēto un mācītos to analizēt.Ko viņš ir uztvēris no redzētā? Kurš varonis patika? Kura tēla uzvedība likusies nepieņemama?

Jāpievērš uzmanība filmā ietvertajai morālei,un tēliem, arī izmantotajai runai un intonācijai. Taču tas nenozīmē, ka bērnam drīkst rādīt tikai pārlieku pozitīvas filmas. No filmām mazais cilvēks mācās pasaules uztveri, taču pasaulē ir arī drūmās dienas un bēdas. Bērns drīkst to zināt, ir pat ieteicams parādīt arī kādu skumjāku filmu, ja vien beigas ir laimīgas un drūmākās vietas tiek kārtīgi pārrunātas.

Pēc filmas noskatīšanās mēs ar bērniem pārrunājām filmas sižetu. Bērni zīmēja zīmējumus par noskatīto filmu.

Tāds pasākums bērniem ļoti patika.

Informāciju sagatavoja: pirmsskolas skolotāja Ilze Zeiliša

Vairāk fotogrāfiju var apskatīties sadaļā “Fotogalerija”.